نکاتی پیرامون بازاریابی پیامکی

اصلی ترین بخش در بازاریابی توجه به بازار هدف است.درواقع بعد از مشخص شدن بازار هدف است که شما می توانید سرویس های تبلیغاتی مناسب کسب و کارتان را پیدا کنید. بعضی نیاز به بروشور و بنر های بزرگ در سطح شهر دارند و برخی با بازاریابی اینترنتی فروش خوبی را تجربه می کنند.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مشاوره بازاریابی را ببینید.

در این مقاله از یک ادمین قصد داریم در رابطه با بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) صحبت کنیم و به نکاتی که باید در این زمینه رعایت کنید اشاره خواهیم کرد.

logo-sms-marketing

  • مشتریان شما چه کسانی هستند

اولین نکته که اهمییت بالایی دارد شناخت مشتریان است. اینکه علایق آنها چیست و به دنبال چه چیزی هستند؟ سپس مخاطبین را بر اساس فیلد های خاص مانند سن ،شغل،علایق،سرگرمی و غیره دسته بندی کنید تا در آینده پیام های متناسب با هر دسته ارسال شود. این کار در ارتباط با مشتری و بهره وری مناسب موثر است.

  • شما چه کسی هستید

این پیام از طرف چه کسی ارسال شده است!شما می توانید هر آنچه بخواهید در عنوان پیامک ارسالی درج کنید اما بهتر است به جای استفاده از اسم شخصی یا ارقام عجیب و غریب نامی که با آن شناخته می شوید را درج کنید.

  • مرکز توجه

در پوستر های تبلیغاتی ، طراحی و گرافیک است که چند ثانیه فرصت دارد تا توجه افراد را جلب کند. در بازاریابی پیامکی نیز چنین قانونی وجود دارد منتها برای متن.

پیامک تبلیغاتی شما ارسال می شود و تلفن همراه مخاطب با یک هشدار وی را فرا می خواند بعد از این شما فقط ۳ ثانیه فرصت دارید تا او را به خواندن ادامه متن ترغیب کنید. می توانید از حروف بزرگ در متن انگلیسی و عنوان های جذاب و سوالی که مشتری را مایل به خواندن کامل متن می کند استفاده کنید. مثال : پیشنهاد شگفت انگیز،خبر فوری،BIG NEWS،GREAT OFFER

  • طول پیام

شما قادر هستید یک پیام تا ۲۶۸ کاراکتر (پیامک فارسی) و ۶۱۲ کاراکتر (پیام لاتین) را برای مشتریان خود ارسال کنید.اما سعی کنید متن را کوتاه و جذاب و تاثیر گذار انتخاب کنید تا مورد پسند مخاطب نیز باشد.

  • Call to action

چه هدفی از ارسال پیام تبلیغاتی دارید ؟ آیا می خواهید فرد مورد نظر یک عمل را انجام دهد ؟ برای مثال: از وب سایت شما بازدید کند،با فروشگاه شما تماس بگیرد یا متنی را بازگشت دهد؟ برای این کار کافی است به سادگی آن را بیان کنید و اطلاعات را در اختیار آنها قرار دهید.

مانند : از فروشگاه آنلاین ما بازدید کنید. “www.abc.com”

  • زمان ارسال

نکته مهم دیگر زمان ارسال پیامک است. هیچ کسی دوست ندارد با آلارم یک پیامک تبلیغاتی از خواب بپرد. ارزیابی و تحقیق شرکت Text Marketer نشان می دهد که ارسال پیام تبلیغاتی در ساعات ناهار (۱۲ تا ۱۴) و نیز بعدازظهر (۱۶ تا ۱۹) آثار و نتایج مناسبی را به همراه داشته است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *